Rabu, 1 Februari 2012

Nyawa Kecil Di Jalanraya

Salam sejahtera,

Entri hari ni tentang nyawa kecil di jalanraya hehehhe...opppss! Bukan nyawa orang @ bayi tapi tiga ekor anak kucing yang hampir mati dilanggar.

Masa tu saya driving dalam perjalanan pulang ke rumah. Tiba-tiba ternampak benda kecil bergerak-gerak kat tepi jalanraya, kebetulan lampu isyarat bertukar merah. Saya berhenti lalu menjenguk..alamak! Dua ekor ank kucing atas jalanraya! Risaunya saya kalau anak kucing tu kena langgar...huhuhu...siapalah yang sampai hati buang anak kucing kat tepi jalan tu. Orang tu memang tak berhati perut langsung...dah la pisahkan dorang dari ibu dia :'( Kalau ya pun tak nak pelihara, letaklah kat tempat lain yang lebih selamat...

Tanpa berfikir panjang saya pun berhentikan kereta kat tepi jalanraya. Risaunya saya, kereta lalu kat situ tak putus-putus. Mujur dorang tak laju sangat. Saya angkat tangan sebagai isyarat berhenti dan terus ke arah dua ekor anak kucing tu. Saya kutip dorang kemudian terus ke tepi jalanraya, yelah takut tak pasal-pasal saya pula kena langgar adeeih =_='

Lepas kutip dorang, saya terus ke kereta semula tapi tak sampai 10 langkah saya patah balik sebab terdengar pula suara seekor lagi anak kucing. Aduhh! Ada lagi seekor rupanya...so saya kutip 3 ekor anak kucing semuanya. Kesian dorangg...dah la comel, comot lagi ^_^

Setelah sampai di rumah,saya terfikir macam mana nak jaga kucing ni..dorang kecik lagi, masih menyusu...mujur kat belakang rumah saya ada seekor ibu kucing dan anak-anaknya duduk menumpang.So saya pun letaklah anak-anak kucing tu bersama keluarga ibu kucing tu (saya namakan dia ni Si Putih). Tiga ekor kucing yang saya kutip ni semuanya mempunyai 3 warna =) Tengok pic kat bawah ni hehe...yang putih bertompok tu anak Si Putih.



2 ulasan:

  1. Baiknyer hati. I x berani nak pegang kucing..but my hubby and baby luv kucing so much... :P

    BalasPadam
    Balasan
    1. =) kucing comel...bleh jadi penghibur hati hehe..

      Padam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Terdapat ralat dalam alat ini